Teatr Studio przedstawia: sztuczna inteligencja, Masłowska i żałoba w nowym sezonie

Teatr Studio w Warszawie w nowym sezonie zaprasza na spektakle, które łączą nowoczesność z klasyką. Na deskach teatru zobaczymy m.in. thriller o AI, adaptację Masłowskiej oraz poruszające przedstawienie o żałobie.
Inauguracja nowego sezonu
Teatr Studio w Warszawie otwiera nowy sezon teatralny kameralnym sztuką „U mnie wszystko w porządku” w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego. Premiera zaplanowana na 5 września poruszy trudny temat żałoby i społeczeństwa w obliczu traumy po samobójczej śmierci bliskiej osoby. Znana aktorka Monika Obara wcieli się w główną rolę, próbując zmierzyć się z uniwersalnym doświadczeniem straty i poszukiwania wsparcia.
Sztuczna inteligencja na deskach teatru
Pod koniec września odbędzie się premiera sztuki „AlphaGo_Lee. Teoria poświęcenia” autorstwa Natalii Korczakowskiej. Spektakl ten jest rekonstrukcją historycznego meczu Go pomiędzy mistrzem Lee Sedolem a programem AlphaGo. Dla wielu to wydarzenie symbolizuje przełom w starciu człowieka z technologią. Korczakowska, po dogłębnym researchu i podróżach do Seulu oraz Tokio, odsłania kulisy tego medialnego spektaklu, badając socjopolityczne konteksty i manipulacje korporacji technologicznych.
Literatura na scenie
W grudniu widzowie zobaczą adaptację „Magicznej rany” Doroty Masłowskiej w reżyserii Radosława B. Maciąga. Spektakl opowie o życiu bohaterów na kontrastowych ulicach Warszawy, łącząc elementy współczesnej prozy z wyjątkowymi interpretacjami scenicznymi. Kolejnym wyczekiwanym wydarzeniem będzie adaptacja książki „Requiem dla snu”, zrealizowana we współpracy z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie.
Podsumowanie sezonu
Nowy sezon Teatru Studio to nie tylko kontynuacja tradycji, ale również wyzwanie współczesności. Za pomocą przenikliwych adaptacji i nowatorskich koncepcji teatr próbuje nawiązać dialog z widzem, kierując go w stronę refleksji nad kondycją ludzką i postępem technologicznym. Połączenie klasyki z najnowszymi trendami teatralnymi może przyciągnąć różnorodną publiczność, od koneserów sztuki po entuzjastów nowinek technologicznych.